https://m.elwatannews.com/news/details/3371812
https://m.elwatannews.com/news/details/3371812

أبدى الخبير الإعلاني عمرو قورة، استيائه من الدعاية الخاصة بمسلسلات الموسم الرمضاني الحالي.

قال عمرو قورة، عبر حسابه الشخصي على موقع "فيس بوك": "التفكير داخل الصندوق .. للموسم العشرمية تستمر الدعاية لمسلسل رمضان كما هي لم تتغير في الـ10 سنين اللي فاتوا... لافتات لا حصر لها".

وأضاف: "نفس صورة البطل أو البطل والبطله أو البطلتين (علشان ماحدش يزعل) أو أفراد البطولة الجماعية.. لا شيء يدل على محتوى المسلسل.. يعني مثلا محمد رمضان وعمرو يوسف.. طالعين لوحدهم لابسين نفس اللبس الصعيدي بالظبط.. طيب حافرق بينهم إزاي وحاختار على أساس إيه؟".

وتابع: "الممثلة مي عزالدين اللي طالعة بحجاب أبيض وعدسات لاصقة زرقاء.. يعني هل ده مسلسل ديني ولا بتدور أحداثه في أثناء تأدية العمرة؟ وليه نفس الصورة بنفس الحجاب ونفس الحجم لعشرات البرامج الدينية اللي بيزدهروا في رمضان وغالبًا بيكون اسم المذيعة دعاء او اسم إسلامي آخر.. ده غير إعلانات شركات الاتصالات اللي مدروزة نجوم فن ولاعبي كرة، نحن دائمًا نسير على خطى آبائنا وأجدادنا وعمرنا ما بنتطور".

شكرا لمتابعتكم " https://m.elwatannews.com/news/details/3371812 " على موقع " الدولجية نيوز "، ونتمني متابعتنا على قنواتنا الرسمية خلال وسائل التواصل الاجتماعي لمتابعة الاحداث واخر المستجدات ، مع اطيب التحيات .

المصدر : وكالات